skip to Main Content

“Een goede opfrissing van wat ik al wist over luisteren en empathie. Het is verfrissend en geeft me zin om mijn engagement verder te zetten!”

 

“Het was een geheugensteuntje voor zaken die ik al kende maar die soms vergeten worden in de bewegingen van het dagelijkse leven. Het is goed om af en toe stil te staan en ons de theorie te herinneren.”

 

“Hoe ik me voor/na het  bezoek voel? Ik voel me dan niet altijd beter. Dat is een goed signaal om te weten of de relatie ok is, of niet.”

 

“Ondanks de technische problemen (online vorming), heb ik met aandacht geluisterd en heb ik er enorm van genoten! Bedankt ook voor het doorsturen van de documenten.”

 

“Dank je wel. Ik ben blij dat ik aan deze vorming heb deelgenomen. Het was tof.”

 

“Het is niet gemakkelijk om te luisteren. Ik heb altijd de indruk dat er niet naar mij geluisterd wordt, ik maak mij daar zorgen over. Hoe kan je goed luisteren? Wanneer ik in een groep ben, heb ik 9 keer van de 10 het gevoel dat er niet naar mij geluisterd wordt. Ik vind het moeilijk om mezelf uit te drukken en heb het gevoel dat mensen daardoor vaak hun geduld verliezen. Alles moet altijd snel gaan in het leven…”

Ecouter n’est pas quelque chose de facile. Toujours l’impression qu’on ne m’écoute pas, c’est un souci. Comment faire, pour écouter ? En groupe, 9 fois sur 10, je n’ai pas l’impression d’être écoutée. J’ai du mal à m’exprimer et l’impression que les gens perdent patience. Tout doit toujours aller vite...”

“Er is werk aan de winkel !

“Ik voel me rijk dankzij alles wat ik heb gehoord.”

 

“Ik stel me vragen over de grens tussen wat iemand kan aanbrengen (bv. de professionele kant) en de ondersteuningsrelatie.”

Je suis interpellé à la frontière entre ce que quelqu’un peut apporter (par ex. son côté professionnel) et la relation d’accompagnement.”

“Momenten van uitwisseling… Je leert dan altijd iets bij.”

 

“Luisteren lijkt dan wel een hele eenvoudige actie, maar in realiteit is het niet gemakkelijk.
Heel veel zin om er meer over te weten en dit boek te lezen.”

 

“Ik vertrek met de uitwisselingen van ervaringen door mensen die al actief zijn in het netwerk, en een geheugensteuntje voor actief luisteren en remmingen bij communicatie.”

 

Back To Top